reklama

Hanba STV, alebo faul zozadu na slovenského športového diváka

Včera som si v priamom prenose pozrel zápas MS vo futbale Slovensko - Nový Zéland. Ale tak, ako už niekoľkokrát predtým, hoci aj v hokejových prenosoch, ani tento som nedopozeral na STV3(STV1), ale od 61.minúty už na ČT2. Aj týmto sa chcem poďakovať našim bratom zato, že mi vďaka ich vysielaniu umožnili užiť si tento športový sviatok akým 1.účasť slovenskej futbalovej reprezentácie na svetovom šampionáte určite je. Nepovažujem sa za náročného diváka, ale keď vidím, ako sa stále opakujú tie isté vážne nedostatky športových prenosov STV, tak to snáď, aby platila STV koncesionárske poplatky divákom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)
Športové prenosy STV.
Športové prenosy STV. (zdroj: Ján Kinik.)

Napr. dosť mi vadí pri pozerní nejakého zápasu pri nejakej šanci pred bránou, ak o pol sekundy dopredu viem pred ukončením akcie či gól padne, alebo nie na základe predstihujúcej zvukovej zložky. Je to dosť frustrujúce, lebo vtedy je TV prenos ponížený na rozhlasový s obrazovou dokrútkou. Neviem či je problém len z prenosov z iných kontinentov a či zvuk prichádza rýchlejšie ako obraz možno aj inými prenosovými cestami, ale tak snáď nieje nemožné tieto 2 zložky zosynchronizovať a zaviesť pozdržujúcu zvukovú slučku tak, aby sme na našich obrazovkách videli obraz s korešpondujúcim zvukovým komentárom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak by mi však niekto z STV tvrdil, že je to technicky nemožné, čomu síce neuverím, tak potom navrhujem, aby tento nedostatok, korigovali "profesionálni" komentátori STV a nech sami osebe komentujú s polsekundovým zdržaním.

Apropo, čo sa týka slovesnkých komentátorov, to je kapitola sama o sebe, ale ani na tomto poli si nepripadám ako náročný divák a k žiadnému neprechovávam nejaké sympatie ani antipatie čo viem, že veľa ľudí áno a vcelku je mi jedno ako nemastno neslano kto komentuje. Menej je niekedy viac a v podstate mi stačí, ak komentatori nepokazia prenos, takže osobne mám radšej skôr flegmatikov ako tých premotivovaných, ktorí pôsobia vyslovene neprofesionálne a pritom to možno len hrajú a napodobňujú tých juhoamerických komentátorov predbiehajúcich sa v dĺžke trvania výkriku gól.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najhoršia kombinácia je, keď sa spojí rýchlejší prenos zvukovej zložky s komentárom Merčiaka rýchlejšieho ako smrť. Tak ako som už písal, že neprechovávam žiadne emócie ku komentátorom a tak aj Merčiaka viem zobrať, ale keď mi chlap zakričí pri Vittekovej šanci v 59.min gól a potom sa poopraví, že nebol, tak toto je maximálne faux-pas, po ktorom už musíte preladiť na iný kanál. Toto by sa naozaj nemalo stávať na profesionálnej komentátorskej úrovni a to už je jedno v akom športe. Vytvoriť planú nádej pre fanúšika je to najhoršie. Toto sa inak stáva podguráženým divákom v puboch, že pri každom náznaku šance už dopredu kričia gól, čo mi síce vadí, ale tak môj problém, že som sa rozhodol pozerať prenos v nejakom podniku, ak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver zosumarizujem riešenia vyššie popísaných problémov pre diváka:

1. STV sa poučí a začnú synchronizovať zvuk pozdržaním v slučke a komentátorom zakážu piť energtické nápoje na utlmenie ich agilnosti.

2. Divák si preladí TV na nejaký zahraničný kanál.

3. Divák si jednoducho vypne zvuk pri sledovaní STV a tak ho nič nebude rušiť.

4. Divák si zaobstará HTPC (mediálnu stanicu na báze počítača, ktorá sa pripája k TV) , kde si nainštaluje software umožnujúci pozdŕžanie zvuku v zvukovej slučke. Toto však nerieši neprofesionalitu komentátora, ale raz možno naprogramujú software na odfiltrovanie hlasu komentátora zo zvukovej zložky :-) .

Ján Kinik

Ján Kinik

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  40x

Jeden z 5mil. Slovákov Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu